”Kylmästä lämpimään” –versio sytyttää kaikkialla

Keväällä 2012 tauolle jäänyt Anna Abreu palaa ensi keväänä keikoille, kun samalla julkaisuun tulee jo viides studioalbumi.

Annan edellisiä levyjä on myyty yli 200.000 kappaletta, hän on voittanut kahdesti vuoden naissolisti Emman, ja hänen ”Now” ja ”Just a pretty face?” –albumit on julkaistu myös Iso-Britanniassa.

Viime syksynä Anna esiintyi huippusuositussa, artistien syvimpiä tunteita avaavassa Vain Elämää – tv-sarjassa, jonka yhdeksi isoimmista radiohiteistä ja versioinneista on noussut Annan esittämä Jukka Pojan ”Kylmästä lämpimään.”

Anna Abreu
Finlandia-klubilla pe 9.5. klo 21
Liput: 20,50 € /25,50 € ovelta
Osta liput

Sibeliustalo avaa uudistetut verkkosivut osoitteessa www.sibeliustalo.fi.
Uudistuksen lähtökohtana oli tarve luoda käyttäjäystävällisemmät verkkosivut tänä päivänä yhä enemmän mobiilisti verkkosivuja käyttävää asiakaskuntaa varten. Uudet sivut ovat responsiiviset ja mukautuvat vierailijan päätelaitteen näytön kokoiseksi automaattisesti.

Lisäksi sivuilla on haluttu palvella entistä paremmin ja monipuolisemmin sekä tapahtumissa kävijöitä että kokouksien ja juhlien järjestäjiä. Uudistetuilla sivuilla on myös tehokkaampi linkitys Sibeliustalon käyttämiin sosiaalisen median kanaviin. Sivuilla pyritään välittämään nykyaikaisen tapahtumatalon palveluiden elämyksellisyyttä.

Verkkosivujen visuaalisen ilmeen on suunnitellut Mainostoimisto MBE Lahdesta ja tekni-sestä toteutuksesta on vastannut helsinkiläinen Verkkojulkaisut Oy. Sivut ovat toteutettu Drupal-järjestelmällä.

Syksyllä Lahden Sibeliustalossa menestyksellä esitetty Kuka Mitä Häh? -musikaali jatkaa keväällä kuuden esityksen voimin. Legendaarisen Sleepy Sleepers -yhtyeen yhtä legendaarisen roudari-dj-yleismies-ideanikkari Pulun tarinan kertova sliipparimusikaali tavoitti syksyllä lähes 10 000 katsojaa.

Kevään 2014 esitysten miehistöön tulee pieni vaihdos. Mato Valtosen roolissa aikaisemmin nähty Roope Salminen jää bändikiireittensä takia kevään esityksistä pois ja hänen tilallaan Madon roolin tulkitsee Keijo Kumanto. Kumanto on kotkalainen pitkän linjan teatterintekijä, joka on viimeksi nähty muun muassa Kotkan kaupunginteatterin näyttämöllä Reviisori-näytelmässä. Pienenä hauskana lisäinfona mainittakoon, että Keijo Kumanto on oikean, edesmenneen Pulun (Asunmaa) serkku. Sukulaisuus velvoittaa.
 
Kuka Mitä Häh?-musikaalin käsikirjoitus: Mato Valtonen, Jalle Niemelä, Sakke Järvenpää. Rooleissa muun muassa: Ilari Hämäläinen, Markku Häkkinen, Mira Luoti. Ohjaus: Jalle Niemelä. Koreografia: Hilppa Lampi. Kapellimestari: Costello Hautamäki
 
Esitykset ovat Lahden Sibeliustalossa perjantaina 21.2. klo 19 sekä lauantaina 22.2. klo 15 ja klo 20. Helsingin Peacock-teatterin esitykset ovat perjantaina 7.3. klo 19 sekä lauantaina 8.3. klo 15 ja 20.
Osta liput
 
www.kukamitahah.fi

Apocalyptican ja Avanti!:n ”Apocalyptic Symphony”-kiertueen konsertit Kuopiossa ja Lahdessa peruuntuvat.

Suunnitellut konsertit 5.4. Kuopion Musiikkikeskuksessa sekä 6.4. Lahden Sibelius-talossa joudutaan perumaan tuotantoteknisistä syistä. Jo ostetut liput voi lunastaa takaisin ostopisteestä.

Jonna Tervomaan yli viisi vuotta kestänyt levytystauko päättyy vihdoin, kun uusi odotettu Eläköön -albumi julkaistaan huomenna 20.syyskuuta . Eppu Kososen (Jesse Kaikuranta, Samuli Putro) tuottamalta levyltä on lohkaistu jo kaksi menestyssingleä: Keväällä ilmestynyt ja koko kesän radioaalloilla soinut Minä toivon sekä äskettäin lohkaistu ja paljon keskustelua herättänyt Tikapuut, jonka videolla Jonna nostaa esiin omaishoitajien haasteet. Videon ohjasi kiitelty ja palkittu elokuvaohjaaja Mika Ronkainen (Laulu koti-ikävästä, Freetime Machos).

Levyn ilmestymisen myötä Jonna lähtee myös kiertueelle uuden bändinsä kanssa. Uudessa kokoonpanossa soittavat Mikko Määttä (basso), Jere Ijäs (koskettimet), Jaakko Murros (kitara). Levyllä rumpuja soitti Mikko Kaakkuriniemi ja livekokoonpanossa rumpujen taakse astuu Santeri Saksala.

Jonna Tervomaa
Rytmiklubi Lastussa
To 17.4.2014 klo 22

Liput: 17,50 € / 21,50 € ovelta
(sis. palvelumaksun)

Konserttien teemana on Sgt. Pepper’s -levy ja listaykköset vuosien varrelta

Sinfonia Lahti avaa syksyn 2014 konserttikautensa Sibeliustalossa kolmella Beatles-konsertilla yhdessä lauluyhtye Rajattoman kanssa 21.–23.8.2014. Sinfonia Lahti aloitti menestyksekkään yhteistyönsä Rajattoman kanssa Beatlesin musiikin parissa 2000-luvun alussa, mutta ensi syksyn konsertit ovat ohjelmistoltaan täysin uudet. Konsertissaan kuullaan yhden populaarimusiikin historian vallankumouksellisemman äänitteen, Sgt. Pepper´s Lonely Hearts Club Band -levyn musiikki kokonaisuudessaan sekä kokoelma Beatlesin kaikkien aikojen listaykkösiä. Uudet orkesterisovitukset kappaleisiin tekee Jaakko Kuusisto, joka myös johtaa konsertin.

Sinfonia Lahden ja lauluyhtye Rajattoman energinen ja luova yhteistyö on tuottanut lukuisia muistettavia konserttielämyksiä Sibeliustalossa jo reilun vuosikymmenen ajan, mm. Abba-, Chess- ja Queen-konsertit, joista esim. viimeksi mainitussa oli yleisöä kaikkiaan yli 10.000 henkilöä. Orkesterin ja Rajattoman yhteiset Abba- ja Queen-levyt ovat kummatkin rikkoneet platinalevyn myyntirajan.

Lipunmyynti esityksiin alkaa Lippupalvelussa 15.1.2014.